Liettuassa ajettu Samsonas Rally Rokiskis tuotti Sami Pajarille ja kartanlukija Marko Salmiselle keskeytyksen, mutta jotain positiivistakin jäi reissusta käteen.
Vasta 18-vuotiaan Pajarin vauhti oli kohdallaan heti kisan alussa, vaikka takana oli pitkä kilpailutauko. Pajari piiskasi Ford Fiestansa ERT2-luokan pohja-aikaan heti avauspätkällä ja piti kärkisijasta kiinni keskeytykseensä saakka.
– Avauspäivä sujui hyvin. Pitkästä kisatauosta huolimatta päästiin hyvin rytmiin heti alussa. Nopeahkoja teitä, joita tykkään kyllä ajaa, ja asvalttikin tuntui sujuvan mukavasti, Pajari summasi perjantain viiden erikoiskokeen rupeaman.
Pajari pääsi hyvään vauhtiin jälleen lauantaiaamuna kilpailun jatkuessa. Suomalaislupauksen osalta ralli päättyi kuitenkin aamupäivän neljännelle erikoiskokeelle, kun Fordista hajosi vetoakseli.
– Lähtökiihdytyksessä vasen vetoakseli meni rikki. Sen jälkeen vain katseltiin sopivaa paikkaa, johon ajaa turvallisesti sivuun, Pajari kertasi.
Samsonas Rally didn’t end quite the way we would’ve wanted but we had fun and a good pace throughout the rally so we are not disappointed.
Thanks for the great event and big up for the amazing rally fans here in Lithuania!
🎥 Linas Randamanskas#SamsonasRallyRokiskis pic.twitter.com/Laxa0ayv2H
— Sami Pajari Official (@samipajari) August 1, 2020
– Harmittaa. Kiva olisi ollut ajaa maaliin ja jatkaa kovaa mutta rehtiä taistoa Martinsin (Sesks) kanssa. Ei uralleni keskeytyksiä montaa mahdu, vaikka kisoja kolmisenkymmentä on takana. Tämä oli ensimmäinen ihan puhtaasti tekninen vika. Toivotaan, että tämä oli sellainen tilastollinen pakko.
Pajari panostaa tällä kaudella rallin MM-sarjan JWRC-luokkaan. Liettuan-reissu toimi hyvänä lämmittelynä ennen kuukauden kuluttua ajettavaa Viron MM-rallia.
– Vauhdillisesti ja auton säätöjen osalta viikonloppu oli ehdottoman onnistunut. Nyt tutkimme tarkasti tekniikan läpi ja teemme sitten lopullisia päätöksiä, missä kilpailemme seuraavaksi, Pajari sanoi.