Pajari on tehnyt määrätietoisesti töitä ratin takana ja kulisseissa. Hän on noussut askel askeleelta kohti lajin korkeinta tasoa. Päättyneellä kaudella Pajari saavutti rallin MM-sarjan WRC2-luokan mestaruuden ja ensi vuonna hänellä on edessään jälleen uusi haaste.
Toyota ilmoitti kauden päättäneen Japanin MM-rallin jälkeen, että Pajari ajaa ensi vuonna täyden kauden Toyotan WRC-tallin virallisena kuljettajana. Tämä tuli monille yllätyksenä, sillä oletuksena oli, että Pajarille olisi tarjolla puolikkaan kauden Toyota-diili vuodelle 2025.
– Onhan tämä uskomaton juttu ja jotain sellaista, mitä olen haaveillut tosi, tosi kauan. Enkä ehkä ihan vieläkään ole tajunnut, että sieltä se on tulossa, Pajari myöntää Rallit.fille.
– Jos joulun aikana ehtisi vähän rauhoittumaan, niin sitten voi alkaa kääntämään katseita ensi vuoteen.
Pajari debytoi jo tänä vuonna MM-sarjan pääluokassa, kun hän ajoi Toyotan Rally1-autolla kolmessa MM-rallissa. Pajarin ensiesiintyminen meni heti nappiin, kun hän ajoi Suomen MM-rallissa neljänneksi. Chilen MM-ralli toi suomalaiselle kuudennen tilan, kun taas Keski-Euroopan asvalttikisa päättyi häneltä kaatoon.
Pajarin mukaan sopimusneuvottelut Toyotan kanssa käynnistyivät pian Suomen MM-rallin jälkeen.
– Siitä alkoi olla puhetta jo syksyn mittaan. Ehkä itsellä oli vähän se tutina, että puolivuotinen sopimuskin olisi ollut tosi hyvä.
– Pidin sitä realistisena, mutta totta kai sitä toivoo, että se voisi olla täysi kausi. Kyllä se täysi kausi tuli sitten itsellekin vähän yllätyksenä, Pajari tunnustaa.
Pajarin ja muiden MM-sarjan tähtien kausi käynnistyy ikonisella Monte Carlon osakilpailulla 23.-26. tammikuuta.