Munster ajoi MM-sarjassa hyvin vaatimattoman kauden ja häntä arvosteltiin kauden mittaan jatkuvasti.
Kritiikkiä voimisti vielä entisestään se, että Munsterin tallikaverina M-Sportilla ajanut ja sittemmin ensi kaudeksi Hyundaille siirtynyt Adrien Fourmaux teki suuren läpimurron ja ajoi palkintokorokkeelle peräti viisi kertaa kauden aikana.
M-Sport tiedotti kuitenkin joulukuussa, että Munster jatkaa tallissa myös ensi kaudella. Luxemburgin lipun alla kilpaileva Munster ajaa M-Sportin autolla ensi kauden kaikki 14 kilpailua.
M-Sportin tallipäällikkö Richard Millener on hyvin tietoinen siitä, että Munsterin kausi oli haastava, mutta tallipomo asettui silti puolustamaan kuljettajaansa.
– On helppoa tarkastella Gregoirea ja sanoa, ettei hän ollut tarpeeksi nopea, Millener sanoi kauden jälkeen.
– Mutta kun katsotaan koko kautta, niin hän osoitti pystyvänsä ajamaan ek-aikoja, jotka olivat viiden parhaan joukossa ja joskus jopa kolmen parhaan joukossa. Tämä on merkittävä saavutus, kun otetaan huomioon se, ettei hänellä ollut suurimmasta osasta kilpailuista lainkaan aiempaa kokemusta, Millener halusi muistuttaa.
Munster sai risuja, kun taas vain kolmeen kisaan M-Sportin Rally1-autolla kauden mittaan osallistunut Martins Sesks sai oikeastaan vain kehuja. Asetelma oli tietyllä tapaa epäreilu.
– Martins teki Chilessä jo ensimmäisenä päivänä virheen, joka maksoi paljon aikaa ja ajokokemusta. Mutta yhden tai kahden rallin perusteella ei pitäisi arvioida kenenkään kykyjä tai luonnetta, Millener muistutti.
– En sano, ettei Martins olisi tarpeeksi nopea, mutta kun tarkastellaan Gregoiren suorituksia kauden aikana, lähestymistapa on hyvin erilainen, Millener jatkoi.
M-Sport tiedotti Munsterin jatkosopimuksen jälkeen, että tallin toista autoa ajaa ensi kaudella irlantilainen Josh McErlean. Uutinen yllätti monet, sillä moni piti selvänä, että nimenomaan Martins Sesks olisi M-Sportin toinen kuljettaja ensi kaudella.