Ruandan Kigalissa pidetään FIA:n alaisen maailman moottoriurheiluneuvoston joulukuun kokous. Samassa paikassa järjestetään perjantaina kattojärjestön tämän vuoden palkitsemisjuhla.
Espanjalaislehti AS Diarion mukaan rallin osalta keskiviikon kokouksessa agendalla on WRC Future Technical 2027 -dokumentti, jossa määritellään lajin ohjenuorat MM-sarjan nykyisen luokittelujakson päättymisen jälkeen. Tiedossa on, että seuraavat kaksi vuotta mennään hybridiyksiköistä riisutuilla Rally1-autoilla, mutta vuonna 2027 kilpureista on määrä tehdä huomattavasti halvempia.
Espanjalaislähteen mukaan pyrkimyksenä on rajata rallin MM-sarjan pääluokan autojen hinta vuodesta 2027 lähtien 400 000 euroon. Alennus nykyiseen on huomattava, sillä tämän kauden Rally1-autojen hintalapuksi on esitetty selvästi yli miljoonaa euroa.
Myös seuraavan luokittelujakson tekniset säännöt on määrä lyödä lukkoon keskiviikon kokouksessa, jotta mahdollisilla uusilla automerkeillä, sekä tietenkin nykyisillä valmistajilla, olisi edes pari vuotta aikaa rakentaa ralliauto lajin huipulle. AS Diarion mukaan tulevat ykkösluokan autot voivat ottaa voimalähteekseen joko polttomoottorin, hybridiyksiköllä varustetun moottorin tai kokonaan sähköisen moottorin. Valinnanvara siis lisääntyy huimasti nykyiseen verrattuna.
Lisäksi tulevissa ykköskaliiberin autoissa käytetään Rally2-auton voimansiirtoa sekä jarrujärjestelmää, jonka on määrä saada hintalappua hilattua rutkasti nykyistä alemmaksi. Uusien putkirunkoisten autojen painoraja on 1 230 kilogrammaa ja ne voivat käyttää runkoinaan SUV-malleja tai B- ja C-segmentin siviiliautoja. Nykyisiä Rally1-autoja ei voi käyttää enää vuoden 2026 jälkeen.
Jo pitkään rallin MM-sarjan anemian pelastamiseksi on kaavailtu nykyistä selvästi halvempia autoja, jotta myös yksityiskuskeilla olisi entistä paremmat mahdollisuudet osallistua karkeloihin. Jos hintalappu rajataan 400 000 euroon, on se jo varsin lähellä nykyisten Rally2-autojen hintaa. Viime vuosina on nähty, että juuri Rally2-autojen luokissa ympäri maailman kilpailua on ollut huimasti.
Keskiviikon kokouksessa on lisäksi määrä muuttaa myös rallin urheilupuolta siihen suuntaan, että kuluja saadaan alemmaksi. Esimerkiksi tallien henkilökuntaa, jotka saavat MM-ralliin matkustaa paikan päälle, aiotaan rajata. Myös huoltoparkeista on määrä tehdä keveämpiä, mikä rajaa kuluja.