Sesks nousi raketin lailla rallimaailman tietoisuuteen viime kesänä, kun hän saavutti heti debyytistään Puolan MM-rallista viidennen tilan, vaikka ajoi ilman hybridiyksikköä. Kotikilpailussaan Latviassa Sesks taisteli palkintosijasta viimeiselle erikoiskokeelle saakka, kunnes tekniikka puuttui peliin.
Vaikka nousu podiumille jäi vielä MM-sarjan ykköstasolla uupumaan, onnistui Sesks vakuuttamaan tukijansa. Tällä kaudella mies pääsee ajamaan vähintään kuusi osakilpailua M-Sport Fordin Rally1-autolla.
– On upeaa palata Rally1-autoon ja M-Sportille. Olen todella onnellinen tästä mahdollisuudesta ajaa puolikas kausi heidän kanssaan. Voin nyt näyttää enemmän vauhtiani ja kypsyyttäni, Sesks kommentoi.
Puolassa ja Latviassa Sesks pääsi ajamaan todella tutuilla erikoiskokeilla. Latvialaiskuljettaja huomauttaa, että Ruotsin lumilla tilanne on toisenlainen.
Sesks on ajanut Ruotsissa kahdesti, mutta Uumajassa ei kertaakaan. Kausilla 2019-20 latvialainen osallistui tuolloin vielä Värmlannissa ajettuun Ruotsin ralliin JWRC-luokassa.
– Kyseessä on meille kauden ensimmäinen ralli ja ensimmäinen kilpailuni Rally1-autolla lumella. Tästä tulee varmasti hyvä kokemus, ja oppia on luvassa paljon, Sesks toteaa.
– Lähden kuitenkin innoissani kilpailemaan lumelle, sillä nautin näistä olosuhteista todella paljon, kun saa käyttää lumipenkkoja hyväkseen. Luvassa on varmasti hauska viikonloppu.
Koska Sesks ajaa vain puolikkaan kauden, pystyy mies ainakin rauhassa keskittymään jokaiseen kilpailuun. Tiimipisteistä ei tarvitse kantaa huolta, sillä M-Sport ei missään nimessä taistele valmistajien mestaruudesta.
– Koska ajamme vain puolet kaudesta, meillä on vähemmän paineita pitkässä juoksussa. Voimme vain keskittyä jokaiseen ralliin kerrallaan ja katsoa, mikä fiilis on ja miltä vauhti tuntuu, Sesks summaa.