Sordo otti osaa Pozoblanco-ralliin Hyundain ykkösluokan kilpurilla ja tarkoituksena oli varmastikin testata, miten Hyundai i20 N Rally1 -auto toimii sorakisassa ilman hybridiyksikköä, jotka lentävät tämän MM-kauden jälkeen romukoppaan. WRC-talleilla tulee valtava kiire pistää kalustonsa huippuiskuun, sillä hybridiyksikköjen poistaminen vaatii auton säätämistä monelta osin uusiksi.
Espanjalaiskonkari oli odotetusti kisan nopein minuutin ja 42 sekunnin marginaalilla ennen kansallisen sarjan ykköstä Alejandro Cachonia. Yhteensä kisassa ajettiin seitsemän erikoiskoetta, joille mittaa kertyi noin sata kilometriä. Sordo kuitenkin jätti tulematta viimeiselle aikatarkistusasemalle, jonka myötä miehen suoritus hylättiin ja Cachon kruunattiin kisan voittajaksi.
– Oli mukavaa ajaa näitä erikoiskokeita. Osa muistutti Argentiinan ja osa Sardinian rallin pätkiä. Oli tärkeää, että pystyimme hakemaan joitain parannuksia ensi vuoden autoa ajatellen, Sordo kommentoi.
Sordon on ennakoitu lopettavan uransa MM-sarjassa tämän kauden jälkeen ja siirtyvän johtotehtäviin Hyundain rallitallissa. Silti espanjalaisen on kerrottu haikailevan vielä ensi kevään Portugalin MM-rallista, jotta konkari voisi lopettaa uransa tyylillä.
Katso alapuolelta pieni videokooste Sordon menosta Espanjassa.
Alapuolella vähän isompi videokooste Pozoblanco-rallista.
Pozoblanco-rallin kansallisen kilpailun ykkönen Cachon kruunattiin myös Espanjan rallisarjan (Spain Superchampionship) ykköseksi. Toyotan Rally2-autolla kisannut Cachon voitti kauden aikana neljä osakilpailua, joista kaksi ajettiin asvaltilla ja kaksi soralla.
Cachonin mestaruus varmistui, kun Diego Ruiloba joutui keskeyttämään kauden päätöskisan. Ruiloba otti silti sarjan hopeaa ennen Jose Suarezia, joka oli Posoblanco-rallin toinen.