Oliver Solberg naureskeli: ”En koskaan kadu”

Oliver Solberg ajoi Monte Carlon MM-rallissa ensi kertaa Toyotan Rally2 -autolla.
Oliver Solberg
Oliver Solberg. Kuva: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Solberg hyppäsi viime viikonloppuna ajetussa Monte Carlon MM-rallissa ensi kertaa suomalaisen Printsport-tiimin väreihin. Tallin autolla ajoi viime vuonna Sami Pajari, joka vei kauden päätteeksi WRC2-luokkamestaruuden Solbergin nenän edestä.

Solberg ei ajanut Monte Carlossa luokkansa MM-pisteistä, mutta oli tyytyväinen keräämäänsä oppiin. Heti kisan alussa hän kolhi autoaan ja menetti roppakaupalla aikaa, mutta muuten hänen vauhtinsa oli parasta Rally2-autojen luokassa.

– Täytyy sanoa, että viikonloppu on ollut mahtava, lukuun ottamatta pientä vastoinkäymistä ensimmäisellä erikoiskokeella, kun vanne meni rikki. Mutta muuten kaikki on ollut suorastaan fantastista, Solberg kommentoi kisan jälkeen.

– Auto toimi hyvin, ja fiilis oli loistava. Olemme olleet tasaisen nopeita jokaisella erikoiskokeella, ja se on ollut upeaa, Solberg jatkoi.

Lue myös: Oliver Solberg hölmöili Monte Carlon MM-rallissa – mutta miksi hän oli ainoa, jolle mätkäistiin rangaistus?

Solbergin ajotauko ehti venähtää pitkäksi ennen Monte Carloa. Kaiken lisäksi hän oli nyt itselleen hieman vieraammalla alustalla, mutta silti kaikki meni suhteellisen hyvin.

– En aja kovin montaa asvalttirallia vuodessa, ja edellisestä rallistani oli kolme kuukautta. Oli hienoa päästä takaisin rattiin, löytää ajotuntuma heti ja olla osa Toyotan perhettä ensimmäisessä kilpailussa. Se on todella erityistä. Ja kun nyt jo olimme näin hyviä, niin tulevaisuus näyttää todella valoisalta, Solberg hehkutti.

Solberg ei jäänyt katumaan myöskään sitä, ettei hän kerännyt pisteitä Monte Carlosta.

– Ei, en koskaan kadu sitä Monte Carlossa, Solberg naurahti.

– Mutta ehkä vielä joku päivä – varsinkin sitten, kun olen pääluokassa. Mutta nyt minulle oli tärkeintä vain aloittaa hommat Toyotalla ja katsoa miten se menee. Ja lisäksi tämä oli ensimmäinen kerta Toyotalle (Rally2-autolle), kun se oli näin kilpailukykyinen asvaltilla. Minulle oli tärkeintä saada kaikki toimimaan yhdessä, Solberg linjasi.

Lue myös nämä

  • Uusimmat