Tulos merkitsi nousua WRC2-luokan MM-pisteissä kahdeksannelta sijalta kolmanneksi.
Ensimmäistä kertaa Meksikon vaativilla sorateillä ajanut kaksikko pystyi pitämään hyvää vauhtia yllä koko rallin ajan.
Sunnuntain neljällä EK:lla kahteen pohja-aikaan yltänyt kaksikko nousi toiseksi lopulta ilman suurempaa taistelua, kun kuusi sekuntia edellä ajanut Adrien Fourmaux joutui vaihtamaan autoonsa laturin hihnan EK:lla, pudoten lopputuloksissa ulos palkintopallilta.
Rallin päättäneellä Power Stage EK:lla Lindholm kellotti Fourmaux´n vanavedessä toiseksi nopeimman ajan, ansaiten kaksi lisäpistettä.
– Power Stage ei ollut meiltä hyvä veto ja tie puhdistui jälkeemme todella merkittävästi. Meiltä tuli pari selkeää virhettä, mutta kakkossija sieltä (Power Stage) oli ihan ok tulos.
– Meksiko oli meille todellinen erikoiskilpailu. Erikoisempi, mitä ennalta ajattelin ja mitä meitä varoteltiin. Isoin juttu ei ollut moottoritehojen vähyys vaan liukkaalla irtosoralla pidon puuttuminen. En oikein viihdy tilanteessa, jossa huonolla pidolla pitää ajaa todella kovaa, Lindholm selvitti.
Suomalaiskuski myönsi, että opettelun takia voittotaistelu lipesi. Ykköstilan pokkasi Lindholmin tallikaveri Gus Greensmith ja Toksport-tallin värisuoran täydensi Oliver Solberg kolmannella sijallaan.
– Kun rupesin varomaan, niin jäin heti lähes sekunnin kilometrillä. Kun tunnustelet pitoa ja otat muutamat mutkat pitkällä pätkällä varovasti, jäät heti merkittävästi, Lindholm huomautti.
Sunnuntaina rallin pisimmällä EK:lla Lindholm tunnusti pudottaneen liikaa vauhtia, kun hän näki toisena ajaneen Fourmauxin tien laidassa.
– Himmasin sen takia, että nousimme toiseksi, mutta samalla hidastin liikaa ja päästin Oliverin (Solbergin) turhan lähelle. Ralli on rallia, ja MM-taistelun kannalta hyvä pistesaldo meille. Tulos oli maksimi, mitä realistisesti oli saatavissa, Lindholm summasi.
– Oma tekeminen ei ollut sillä tasolla, mitä pitäisi olla ja mitä se yleensä on. Ja siihen löytyy kyllä vastaisuudessa lääkkeet. Tulevaisuuden kannalta oli meiltä hyvä päätös tulla tänne. Myös tiimimme oli samaa mieltä.
Seuraavan kerran Lindholm ja Hämäläinen nähdään rallin MM-tasolla huhtikuun lopulla Kroatian MM-rallissa.
Katso alapuolelta ratkaisuhetket Meksikon MM-rallissa.