Nuoren suomalaislupauksen vyöllä on toistaiseksi vain yksi MM-ralli ykköskaliiberin autolla – Pajari käskytti Toyotan Rally1-auton neljännelle sijalle Suomen MM-rallissa elokuun alussa. Loistava debyytti hybridikilpurin ratissa on poikinut Pajarille lisää kisoja ykkösluokassa.
Tämän viikon Chilen MM-rallin lisäksi Pajari nähdään myös lokakuussa ajettavassa Keski-Euroopan osakilpailussa Rally1-auton ratissa. Chilessä kisataan soralla, joten ainakin tienpinta on Pajarille tutumpi kuin Keski-Euroopan asvaltti.
– Olen todella innoissani, että pääsen takaisin Rally1-autoon Chilessä. Toivottavasti kisasta tulee minulle nautinnollinen. Ajoin Chilessä ensi kertaa viime vuonna WRC2-luokassa. Vauhti oli ainakin silloin aika hyvällä tasolla, Pajari toteaa.
Viime kaudella Pajari oli Chilessä WRC2-luokassa kolmas. Ykkösluokassa Pajari kuitenkin haluaa jatkaa maltillisella linjalla, eikä yritä väkisin runnoa supertähtiä vastaan. Suomessa tasapainoinen debyytti toi lopulta neljännen tilan, mikä voisi olla mahdollista myös Chilessä.
– Tiet täällä ovat aika kivoja, vähän samantyyppisiä kuin Suomessa. Suurimmaksi osaksi pätkät ovat nopeita ja jouheita, mutta on niissä myös omat kommervenkkinsä, Pajari summaa.
– Toivon, että pystyn ajamaan samanlaisen viikonlopun kuin Suomessa. Tavoite on yrittää nauttia ajamisesta ja tulla paremmaksi jokaisen kilometrin myötä.
Pajari on nostettu huhuissa Toyotan WRC-talliin ensi kaudeksi vähintään jakamaan ajovastuuta samassa autossa Sebastien Ogierin kanssa. Rauhallinen lahtelainen ei ota ylimääräistä stressiä tuloksista tai tulevaisuudestaan.
– En halua ottaa paineita tuloksesta. Tärkeintä on saada lisää kokemusta tästä autosta ja saada kaikki kilometrit talteen, Pajari latelee klassikkolauseita.
Chilen MM-rallissa ajetaan yhteensä 16 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy noin 307 kilometriä.