Neuville joutuu aura-auton roolissa perjantain pätkille raastavassa sorarallissa. Belgialainen on ollut alkukaudesta MM-sarjassa piinkova. Viisi osakilpailua ovat tuoneet yhden voiton ja kaksi kolmatta sijaa. Neuville on ajanut joka kisassa ison pistepotin kunnostautuen eritoten sunnuntain ”pikakisoissa”.
– Sardinian ralli on todella tekninen kisa, joten meidän pitää pystyä virheettömään ajoon koko viikonlopun ajan. Nuottien pitää olla tarkat ja säätöjen osua kohdilleen.
– Ero pätkien ensimmäisen ja toisen ajokerran välillä voi olla valtava. Siksi on tärkeää, että pystymme mukautumaan auton osalta näihin eroihin mahdollisimman hyvin.
Kuuntele alta Rallipodin uusi jakso kokonaisuudessaan! Voit kuunnella sen myös Spotifyssä – ja muista ottaa samalla Rallipodi seurantaan! Juttu jatkuu upotuksen alla.
Vaikka tänä vuonna Sardiniassa ajetaan uudella pikaformaatilla, kertyy pätkiä silti 16 kappaletta ja erikoiskoekilometrejäkin lähes 270. Varsinkin lauantain ajopäivä on todella pitkä.
– Kuumuus, rengaskuluma ja pitkät ajopäivät tekevät tästä ainutlaatuisen haasteen. Siihen kun yhdistää vielä lyhyet yöunet pitkien siirtymien takia, niin haastetta riittää.
Neuville myöntää suoraan, että voitto voi olla liian kova tavoite lähtöpaikan takia. Siksi mies keskittyy jälleen optimoimaan mahdollisimman korkeat pisteet.
– Lähestymistapamme viikonloppuun on tavanomainen. Olosuhteiden takia pyrimme maksimoimaan tuloksen. Olosuhteet, auto ja kaikki muut muuttuvat tekijät on otettava huomioon, Neuville miettii.
– Me emme voineet ajaa kisaa edeltäviä testejä, eikä shakedown kuvaa varsinaista kilpailua. Se tulee olemaan meidän suurin esteemme. Kyllä me siitä silti yli pääsemme ja tavoitteenamme on saada mahdollisimmat isot pisteet.
Lue myös: Rallin MM-sarjassa poikkeuksellinen kisa – asiantuntija iskee faktat pöytään