Pajari ajoi kaksi edellistä MM-rallia pääluokan puolella Toyotan täysiverisellä Rally1-hybridikilpurilla. Mutta nyt suomalaistoivo loikkaa takaisin luokkaa alemmaksi ja Toyotan Rally2-auton ohjaamoon.
Pajari on ennen Japanin asvalttirallia WRC2-luokan pisteissä kolmantena. Hänellä on kuitenkin loistava tilaisuus nousta luokan mestariksi, sillä hänen edellään olevat Oliver Solberg ja Yohan Rossel ovat ajaneet omat pistekisansa eivätkä näin ollen kilpaile Japanissa.
Pajarin kannalta tilanne on selkeä: jos hän sijoittuu Japanissa WRC2-luokan kilpailussa kahden parhaan joukkoon, suomalaiskuski kuittaa mestaruuden.
Samalla Pajari yltäisi harvinaiseen temppuun: hänestä tulisi vasta toinen kuljettaja, joka on napannut MM-sarjassa sekä junioreiden JWRC-mestaruuden että WRC2-tittelin.
Aiemmin vastaavaan saavutukseen on yltänyt vain ruotsalainen Pontus Tidemand, joka kruunattiin junnusarjan mestariksi 2013 ja WRC2-mestariksi 2017. Pajari valloitti JWRC-mestaruuden vuonna 2021.
Pajari on antanut tänä vuonna kovat näytöt myös pääluokan puolella, mutta nyt keskittyminen on takaisin WRC2-tittelissä. Pajari ajoi Japanin rallia varten pienen valmistautumisen Suomessa. Keskiviikkona hän aloitti matkan kohti nousevan auringon maata.
– Kun ajoin Chilessä ja Keski-Euroopan rallissa (Rally1-autolla), keskityin niihin ralleihin. Heti kun olin lopettanut Keski-Euroopassa, aloin keskittyä Japaniin ja taisteluun WRC2-luokassa, Pajari kertoo rallin MM-sarjan nettisivuilla.
– Olisi tietenkin ollut mukavaa pysyä Rally1-autossa – se on ollut mahtavaa, että olen päässyt ajamaan sillä tänä vuonna. Mutta siinäkin on paljon positiivista, että menen Japaniin Rally2-autolla.
Pajari kilpaili Japanin asvalttirallissa vuonna 2022, jolloin hän sijoittui WRC2-luokassa viidenneksi Skodalla.
– On todella mukavaa mennä Japaniin. Fanit ovat siellä mahtavia, ja on hienoa kilpailla Toyotan kotikilpailussa, Pajari tuumii.
Japanin MM-ralli ajetaan 21.-24. marraskuuta.