Pajari ja Mälkönen sijoittuivat kauden päättäneen Japanin MM-rallin WRC2-kilpailussa kakkoseksi. Näin he keräsivät riittävästi pisteitä noustakseen Oliver Solbergin edelle kauden kokonaispisteissä.
Mestaruuden varmistuttua Pajarilla oli isoja uutisia kerrottavanaan – Mälkönen ei jatka hänen kartanlukijanaan ensi kaudella.
– Meillä on ollut kolme todella hienoa kautta yhdessä. Olemme tehneet loistavaa työtä. Mutta näin tapahtuu normaalissakin työelämässä – ihmiset tulevat ja menevät.
– Joten sen pidemmittä puheitta, tällä erää tämä oli minun viimeinen rallini yhdessä Ennin kanssa, Pajari paljasti.
Mälkönen luki ensimmäisen kerran nuotteja Pajarille jo kaudella 2021, mutta hän siirtyi vakituisesti nuoren lupauksen rinnalle vuonna 2022. Nyt parivaljakon yhteinen taival huipentui upeaan mestaruuteen.
– Mikä olisikaan hienompi tapa lopettaa yhteistyö kuin tehdä se näin isosti kuin me teimme – voitimme mestaruuden ja olimme palkintokorokkeella tässä erityisessä rallissa. Ja nyt juhlimme tätä yhdessä, Pajari iloitsi.
Mälkönen pääsi tänä vuonna kokemaan vauhtia Pajarin kyydissä myös rallin MM-sarjan pääluokan puolella. Parivaljakko sijoittui komeasti neljänneksi elokuisessa Suomen MM-rallissa Toyotan Rally1-autolla.
Pajarin odotetaan loikkaavan pysyvämmin Toyotan WRC-tallin miehistöön ensi kaudeksi, mutta Mälkösen seuraavat haasteet ovat jossain muualla.
– Olen äärimmäisen kiitollinen hänelle kaikesta tuesta ja kovasta työstä, jota hän on tehnyt viimeisten kolmen vuoden aikana. Mutta nyt polkumme haarautuvat eri suuntiin, Pajari sanoi.
Pajari ei vielä paljastanut, kuka istuu hänen viereensä ensi kaudella.
– Vielä ei ole sen aika.
Pajarin tulevaisuuden kuviot paljastuvat todennäköisesti jo maanantaina, kun Toyota kertoo ensi kauden suunnitelmistaan.