Rallin maailmanmestaruuden kahdeksasti voittanut Ogier vieraili tapahtumassa, mutta tällä kertaa häntä ei nähty kilpa-auton ratissa. Sen sijaan Ogier nautti tunnelmasta muun muassa kartturin paikalla Toyotan kehittämässä vetykäyttöisessä autossa, jonka ratissa oli brittikoomikko Rowan Atkinson.
Ogier loukkaantui lievästi pari viikkoa sitten, kun hän ajoi nokkakolarin siviiliauton kanssa Puolan MM-rallin nuotituksessa. Ogier joutui jättämään kilpailun lopulta kokonaan väliin.
Ogier kertoi Festival of Speedin nettilähetyksessä, että hän jättää vielä turhat ajelut väliin niskavamman vuoksi. Samalla ranskalainen kuitenkin vahvisti, että hänet nähdään suunnitellusti tositoimissa ensi viikolla ajettavassa Latvian MM-rallissa.
Ogierilta tiedusteltiin lähetyksessä, onko hänellä vielä suunnitelmia tulevaisuutensa varalle.
– Minun pitää varoa sanojani, sillä Jari-Matti voi suuttua, jos sanon ottavani hänen paikkansa tulevaisuudessa, Ogier vitsaillen viittasi Toyotan tallipäällikköön Jari-Matti Latvalaan.
Ogier on ajanut viime vuodet vain osan kisoista Toyotan kuljettajana. Tämä järjestely on sopinut hyvin ranskalaiselle.
– Nautin edelleen paljon siitä, että voin olla kilpa-autossa. Uskon nauttivani siitä niin pitkään kuin olen kilpailukykyinen.
– En yleensä tee pidemmän ajan suunnitelmia, joten en ajattele sitä, missä olen muutaman vuoden päästä. Tavoitteena on, että ajan kilpaa vielä muutaman vuoden, mutta en välttämättä rallia. DTM-sarja voisi olla vaihtoehto. Asun Saksassa ja vaimoni toimii juontajana siinä sarjassa, joten olen ollut kisoissa mukana useita kertoja. Se voisi olla sellaista, mitä haluaisin tehdä tulevaisuudessa, Ogier pyöritteli.
Ogierin entinen kilpakumppani ja tallikaveri Latvala on toiminut jo useamman vuoden Toyotan tallipäällikkönä. Ranskalaistähti ei poissulkenut vaihtoehtoa, että jossain vaiheessa hänelläkin voisi olla rooli rallitiimin johtoportaassa.
– Se ei ole mahdotonta, että jossain vaiheessa päädyn kokeilemaan johtamista lajin parissa. Jokaiselle asialle on hetkensä elämässä. Luulen, että siinäkin on mielenkiintoisia haasteita, kun on mukana viemässä tiimiä huipulle tai johtaa koko tiimin huipulle. Joten miksei?
Toistaiseksi Ogier kuitenkin nähdään vielä Toyotan GR Yaris Rally1 -auton ohjaamossa. Tällä kaudella ranskalainen onkin ollut huikeassa iskussa, sillä neljästä ajamastaan MM-rallista hän on saalistanut kaksi voittoa ja yhtä monta kakkossijaa.
Teoriassa Ogier on yhä mukana myös tämän kauden mestaruustaistossa. Hän on MM-taulukossa neljäntenä 44 pisteen päässä sarjaa johtavasta Hyundai-kuljettajasta Thierry Neuvillesta, kun kuusi osakilpailua on ajamatta.
– Jos jossain vaiheessa pääsen lähemmäksi, teen parhaani taistellakseni siitä (mestaruudesta), vaikkei se olekaan tavoitteena. Minulla ei ole suunnitelmissa tulla takaisin ajamaan täyttä kautta. Mutta olen aina sanonut, että jos muut odottavat minua ja haluavat taistella mestaruudesta kauden viimeisissä kisoissa, toivon juuri sitä, Ogier paalutti.