Sesks antoi tällä kaudella näyttöjä M-Sport Fordin Rally1-autolla kolmessa kilpailussa. Latvialainen teki vaikutuksen etenkin Puolan ja Latvian nopeissa sorakisoissa sensaatiomaisilla suorituksillaan.
Sesksiä on pidetty yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona M-Sportin kuljettajaksi kaudelle 2025. Viime viikonloppuna Sesks bongattiin yllättäen Keski-Euroopan MM-rallin huoltoalueella, missä hän kävi neuvotteluita M-Sportin johtoportaan kanssa.
– Hän tuli tänne puhtaasti tapaamaan meitä ja kysymään, mikä tilanne on. Kaikki muutkin ovat hakeneet samaa tietoa, M-Sportin tallipäällikkö Richard Millener kertoi Dirtfishin mukaan.
Sesks sai tämän vuoden MM-ralleihinsa tukea MM-sarjan promootioyhtiöltä ja omilta yhteistyökumppaneiltaan. M-Sportilta irtoaa varmasti paikka myös ensi kaudelle, jos Sesks pystyy tuomaan mukanaan rahoitusta tiimiin.
Millenerillä olikin antaa suora vastaus Sesksin tiedusteluihin.
– Tiedät, millainen M-Sport on, ja tiedät, että M-Sport tarvitsee budjettia asioiden toteuttamiseen. Mieti, pystytkö löytämään jotain rahoitusta, tai voisitko tehdä jotain sen eteen.
– Olet tietenkin listalla niiden kuljettajien joukossa, joiden kanssa haluaisimme keskustella ja tehdä yhteistyötä tulevaisuudessa, riippumatta siitä, kuka tiimissä ajaa, Millener kertasi.
Ranskalainen Adrien Fourmaux ja luxemburgilainen Gregoire Munster ovat ajaneet M-Sport Fordin vakituisina kuljettajina tällä kaudella. Huhujen mukaan Fourmaux saattaa siirtyä ensi kaudeksi Hyundain kolmoskuljettajaksi, mutta ranskalaisen seuraavasta sopimuksesta ei ole vielä saatu vahvistusta.
Todennäköistä on, että M-Sport Fordinkin lopullinen kuljettajakokoonpano selviää vasta kauden 2024 päättävän Japanin MM-rallin jälkeen. Toyotan odotetaan tiedottavan ensi vuoden kuljettajistaan Japanin osakilpailun jälkeen, ja samaan aikaan myös Hyundailta odotetaan vahvistusta, kuka tai ketkä ajavat tallin kolmosautolla.