Katsuta oli joutunut seuraamaan sivusta edellisen, Chilessä ajetun MM-rallin, koska Toyota halusi japanilaisen niin sanotusti nollaavan tilanteensa parin pieleen menneen kilpailun jälkeen.
Katsuta palasi Toyotan Rally1-auton rattiin Keski-Euroopan asvalttikisassa, jossa hän on viidentenä ensimmäisen kunnon ajopäivän jälkeen. Eroa kärkeen on kertynyt reilut puoli minuuttia.
Katsuta sai huokaista helpotuksesta, kun hän saapui Saksan puolelle iltahuoltoon Tshekissä ajettujen haastavien erikoiskokeiden jälkeen.
– Minulla oli hieman ylimääräisiä paineita, kun olin jättänyt väliin Chilen rallin. Nyt tuntuu hyvältä, Katsuta tunnusti.
– Nyt olen pystynyt ajamaan ainakin kaksi päivää. Vielä on toki kaksi päivää jäljellä ja teiden pitäisi olla jatkossa paljon puhtaampia, mutta tämä on silti ralli, missä voi tapahtua mitä tahansa. Meidän pitää pysyä keskittyneinä ja tehdä parhaamme, japanilainen muistutti.
MM-sarjan kärkikuljettajat painelivat Katsutalta karkuun perjantain aikana. Toisaalta Katsutalla ei ollut yhtä hyvä lähtöpaikka kuin Hyundain Thierry Neuvillella ja Ott Tänakilla sekä Toyotan Sebastien Ogierilla ja Elfyn Evansilla.
– Meillä oli hiukan haittaa lähtöpaikasta, mutta sen tiesimme jo etukäteen. Tulin hieman varovaisemmin, kuten olimme suunnitelleet. Olen jäänyt jonkin verran kärjestä, mutta se oli tiedossa ja se on hyväksyttävä, Katsuta painotti.
Katsuta toivoi, että lauantaina hän voisi kiristää tahtiaan, kun erikoiskokeet kulkevat Saksassa ja Itävallassa.
– Pystymme varmasti nauttimaan enemmän, kun olosuhteet eivät vaihtele niin paljon. Mutta silloin ei myöskään pysty kuromaan niin paljon aikaa takaisin. Todennäköisesti erot ovat todella pieniä, joten meidän pitää vain olla fiksuja ja tuoda auto maaliin, Katsuta suunnitteli.