Fourmaux´n hurjan ilmalennon jälkeen Ford Puma Rally1 -autosta ei paljoa jäänyt jäljelle, mutta mikä tärkeintä, sekä kuljettaja että kartanlukija Alexandre Coria selvisivät pintanaarmuin hurjasta kieputuksesta. Fourmaux on laittanut itsekin työhaalarit päälle M-Sportin Cumbrian tehtaalla.
Ranskalaiskuljettaja on käynyt Englannissa auttamassa brittitiimin mekaanikkoja uuden Puma Rally1 -auton kasauksessa. Fourmaux´n Monte Carlossa käyttämää koria ei pystytty taikomaan kasaan ainakaan parin viikon päästä ajettavaan Ruotsin MM-rallin mennessä.
– Oli tärkeää, että pääsin tänne tukemaan ja auttamaan jätkiä. Halusin näyttää, että en ole täällä vain ralleja varten, vaan me teemme kaiken tiiminä, Fourmaux kertoo Autosportin verkkosivuilla.
– Kaverit täällä tehtaalla tekivät kovasti työtä joulun aikaan rakentamalla neljä autoa. Minä tuotin heille kaikille pettymyksen tuhoamalla autoni Monte Carlossa, joten siksi halusin auttaa.
Fourmaux on ilmeisesti auttanut ainakin hybridiyksikön remontin osalta, eikä vain ojennellut mekaanikoille työkaluja.
– Olen tehnyt töitä hybridiyksikön kasaamisen sekä jäähdytyksen parissa. Olen myös laittanut poikkipalkkeja ja tukivarsia. Olen päässyt lisäksi työskentelemään moottoritilassa, mikä on ollut kiintoisaa. Nyt tiedän autosta enemmän ja sitä kautta ymmärrykseni on lisääntynyt, Ford-kuski selittää.
M-Sportin Puma Rally1 -autosta vastaava kehitysinsinööri Tim Jackson myöntää, että aikaikkuna uuden auton rakentamiselle on ollut varsin pieni. Onneksi jotain oli jo Cumbrian tehtaalla valmiina.
– Runko meni kolarissa huonoon kuntoon, eikä sitä käytetä Ruotsissa. Meillä oli onneksi varakori, jota jätkät olivat jo rakentamassa. Piti vain miettiä, mikä on nopein tapa saada auto kasaan, Jackson summaa.
Katso alapuolelta video Monte Carlosta, jossa näkyy Fourmaux hurja tälli.
[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,397560″ ap mute]