Solbergin ympärillä on pyörinyt useampiakin spekulaatioita kesästä lähtien. Vahvimmin Solbergin nimi on yhdistetty M-Sport Fordiin, mutta onpa häntä viety huhuissa myös Toyotan rattiin.
Lue lisää: Nyt on villi huhu: Oliver Solberg matkalla Toyotan rattiin?
Brittitiimi M-Sport ei ole vielä julkistanut yhtäkään kuljettajasopimusta ensi vuodelle. Tällä kaudella ranskalaiskuljettaja Adrien Fourmaux on esiintynyt vakuuttavasti Ford Puma Rally1 -autolla MM-sarjan pääluokassa, mutta hänen jatkonsa M-Sportilla on vaakalaudalla. Vahvojen huhujen mukaan ranskalainen saattaa nimittäin olla matkalla Hyundain kolmoskuljettajaksi.
Jos Fourmaux vaihtaa maisemaa, M-Sport tarvitsee ainakin yhden uuden kuljettajan miehistöönsä. Solberg olisi tähän pestiin potentiaalinen kuljettaja.
M-Sportin tallipomo Richard Millener myöntää, että Solbergin kanssa on käyty neuvotteluja.
– Ymmärtääkseni Oliverilla on vaihtoehtoja ja hänen pitää päättää, mitä hän haluaa tehdä ja mitkä ovat hänen prioriteettinsa, Millener kertoi Dirtfishin mukaan.
Solberg kilpaili rallin MM-sarjan pääluokassa Hyundailla kaudella 2022, mutta sen jälkeen hän on ajanut WRC2-luokan puolella Skodalla. Solberg kertoi pari viikkoa sitten, että häneltä löytyy hyviä vaihtoehtoja WRC2-luokasta ensi vuodelle.
– Pitää olla siinä mielessä realisti, ettei hän ole ollut kahteen vuoteen Rally1-autossa. Ei ole helppoa tulla takaisin ja olla heti samassa vauhdissa muiden kuljettajien kanssa, Millener sanoi.
– Kuten sanoin, Oliverilla on kiinnostusta Rally2-puolella, joten hänen pitää päättää, haluaako hän olla Rally1- vai Rally2-autossa. Emme ole kiinnostuneita kuljettajasta, jos hän ei ole sataprosenttisen sitoutunut olemaan täällä, tallipomo alleviivasi.
Luxemburgilainen Gregoire Munster on ajanut M-Sportin toisella Ford Pumalla tällä kaudella ja kerännyt kokemusta pääluokassa. Millenerin mukaan talli haluaisi jatkaa yhteistyötä Munsterin kanssa.
Toisin sanoen kyse on enemmän siitä, pystyykö Munster keräämään itselleen rahoituksen Rally1-ohjelmaa varten kaudelle 2025.
– Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei hänellä ole mennyt huonosti. Meidän pitää olla realistisia odotusten suhteen – olemme koko ajan sanoneet, että se on useamman vuoden työ saada kuljettaja huipputasolle, ja Greg on ollut mukana vasta 12 kuukautta, Millener huomautti.