Tiimin kuljettajat Gregoire Munster ja Josh McErlean eivät kuulu kisan voittajasuosikkeihin, mutta kumpaiseltakin kuskilta löytyy kuitenkin kokemusta Kanarian osakilpailusta. Munster ja McErlean kisasivat Kanarialla vuonna 2020 Hyundain R5-autolla.
Munster on alkuvuodesta näyttänyt, että hän on ottanut kehitysaskeleita Rally1-auton ratissa. Siitä ovat todistaneena pohja-aika sekä kauden avanneessa Monte Carlon rallissa että viime kuussa Keniassa.
– Odotan innolla, että pääsemme takaisin asvaltille MM-sarjassa. Kanariansaarten ralli on ollut todella suosittu kisa EM-sarjan puolella jo pitkään, joten on hienoa, että saamme nyt ajaa sen myös MM-sarjassa, M-Sport Fordin tallipomo Richard Millener toteaa.
– Se on tosi tekninen kisa, mutta onneksi sekä Gregoirella että Joshilla on vähän kokemusta rallista, joten he tietävät, mitä odottaa.
McErleanin osalta on selvää, että hän hakee yhä kokemusta Rally1-autosa. Munsterin suhteen Millener on varovaisen toiveikas.
– Tämä on Joshille ensimmäinen täysi kisa asvaltilla Rally1-autolla, joten varmasti edessä on iso oppimatka. Gregoire on tunnetusti viihtynyt hyvin asvaltilla. On mielenkiintoista nähdä, miten eri taktiikat lähtevät toimimaan, Millener kertoo.
M-Sportilla on yksi kuljettaja myös WRC2-luokassa, kun virolainen Romet Jürgenson on brittitiimin kalustolla lähtöviivalla. Jürgenson voitti viime vuonna junioreiden MM-sarjan, jonka myötä hän sai ajo-ohjelman WRC2-luokkaan täksi kaudeksi.
Jürgenson aloitti kautensa Ruotsin lumilta helmikuussa ajamalla WRC2-luokassa seitsemänneksi.
– On todella hienoa, että Romet on takaisin tiimissä. Hänellä on edessään kauden toinen kisa WRC2-luokassa. Hän on kehittynyt paljon Brittien rallisarjassa meidän kanssamme ja oppinut paljon autosta. Toivottavasti sama momentum jatkuu tällä viikolla, Millener miettii.
Kanariansaarten MM-ralli käynnistyy perjantaiaamuna. Sunnuntaina päättyvässä rallissa ajetaan yhteensä 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 300 kilometriä.